Kwietniowa codzienność

Co ciekawego przyniósł kwiecień? Przede wszystkim: możliwość zabawy, współdziałania i uczenia się od siebie nawzajem.

Jak zawsze, pojawiły się w nim zarówno aktywności, w których brały udział Dzieci ze wszystkich grup (w tym miesiącu były to m.in. przygotowania do Świąt Wielkanocnych, koncert prowadzony przez panią Grażynę Sikorską i koncert wielkanocny on-line Patrycji Lipińskiej, warsztaty z robotyki, obchody Dnia Książki, warsztaty zoologiczne, czy spotkanie z pediatrą w pierwszej części Przedszkola), jak i działania związane z realizacją tematyki programowej w poszczególnych grupach.

W grupie Fioletowej Przedszkolaki zdobyły wiedzę o tym , jak hodować i wykorzystywać zioła (w tygodniu poświęconym zielnikom), wykonały obrazy z ziaren na masie solnej i przygotowały fantastyczne występy, podczas których zaprezentowały swoje talenty. Dzieci z grupy Żółtej  uczestniczyły w przedstawieniu Teatrzyku Kamishibai „Lew w Paryżu”, a także same wystawiły świetne przedstawienia teatralne, odgrywając scenki z użyciem kukiełek. Poznały również Układ Słoneczny (m.in. czytały ciekawe książki o kosmicznej tematyce, pracowały z niesamowitymi materiałami i stworzyły książeczkę o Układzie Słonecznym) i wybrały się na wycieczkę do Muzeum Przyrodniczego Uniwersytetu Łódzkiego. W grupie Niebieskiej Przedszkolaki wzięły udział w bardzo ciekawych zajęciach z „Budowania murków” (dopełnianie liczb do 10), a w tygodniu o Australii zdobyły wiedzę o aborygenach (poznanie instrumentu aborygeńskiego didgeridoo, oglądnie tradycyjnego tańca, oglądanie malunków tworzonych przez aborygenów, ozdabianie własnego bumerangu) i wykonały pracę plastyczną „Koala”. Dzieci z grupy Zielonej utworzyły niezwykłą konstrukcję z wykorzystaniem różowej wieży, brązowych schodów oraz czerwono-niebieskich beleczek, a w deszczowe dni lepiły babki z piasku w sali. Wzięły też udział w spotkaniu z Mamą Gai i Zoi, dotyczącym języka migowego. W grupie Pomarańczowej Przedszkolaki wykonały kilka bardzo ciekawych prac plastyczno-technicznych („W marcu jak w garncu”, „Kwiecień plecień…”, „Bociany”), wzięły udział w zabawach integrujących grupę i wymagających współpracy (np. odwrócenie koca tak, żeby nikt z niego nie zszedł czy rozwiązywanie supła z rąk) i przypomniały sobie kolory poszczególnych koszy do segregacji śmieci. Wiele czasu spędziły także  na pracy z mapą Europy i Azji.

Każda z grup realizowała inną tematykę, ale wszystkie podejmowane aktywności miały wspólny mianownik: dążenie do pełnego, wszechstronnego rozwoju każdego Dziecka na miarę jego możliwości!